HİZMETLERİMİZ

Akne Nedir ?
Halk arasında sivilce diye de adlandırılan AKNE
özellikle ergenlikte ve kimi zamanda erişkinlik döneminde sırtta, göğüste, kolda ve en sıklıkla yüz- boyun bölgesinde görülen bir cilt hastalığıdır. Cildin koruma bariyerini oluşturan yağ, yağ bezinden salgılanır. Yağ bezinin büyüyüp fazla sebum salgılaması ve gözeneklerin ağzının tıkalı (siyah nokta) olması sebebiyle komedonlar oluşur. Sonrasında bu komedonların bakterilerle inflame olmasıyla cilt yüzeyinden kabarık kırmızı iltihaplı şişlikler akneyi meydana getirirler. Akneye neden olarak genetik, beslenme, hormonlar ve yanlış
kozmetik ürün kullanımı sıralanabilir.

Akne İzleri
Kimi ciltler çok etkilenip derin izler oluştururken kimi ciltlerde ise çok az hasarla bu süreci atlatabilirler. Akneye ikincil ciltte meydana gelen izleri yüzeysel ve derin izler olmak üzere
iki grupta inceleyebiliriz.

Yüzeysel İzler
Genellikle renk değişimi şeklinde olurlar.Esmer tenlilerde akneye sekonder koyu renklenmeler (hiperpigmentasyon) beyaz tenlilerde ise kırmızılıklar şeklinde kendini gösterir. Bu oluşan lekeler kalıcı akne izleri ile karıştırılmamalıdırlar.Yüzeysel peeling ve düzenli Güneş
Koruma ürünleriyle bu izler geçici renk değişimleri olarak tedavi edilebilirler.

Derin İzler
Atrofik skarlar diye adlandırdığımız derin izler ise
aknenin iyileşme sürecinde oluşan doku kayıpları ile
gözlemlenir.

3 çeşit atrofik skar vardır.
-Icepack skar çivi ile delinmiş gibi görünen dar keskin sınırlı cildin yağ dokusuna kadar inen derin izlerdir.
-Boxcar 0,1-0,5 mm derinlikteki deri yüzeyinden içerde oval veya yuvarlak şekilli çökük görünümlü izlerdir.
-Rolling scan deri yüzeyi dalgalı bir görünüme sahiptir.Dermiste oluşan fibril bantlar yüzeyi yer yer aşağıya çekerler. Derinliği 4-5 mm’ den fazladır. Skarların kenarları keskin değildir.

Akne İzleri Nasıl Tedavi Edilir ?
Günümüzde beauty teknolojiler sayesinde akne skarları
güvenli bir şekilde tedavi edilmektedir. Bu noktada önemli olan skarın doğru analiz edilip kişiyi doğru yöntemle
buluşturmaktadır. Aknenin başlangıcında erken ve etkili tedaviler skar oluşumunu engeller. Önemli olan skar gelişmeden tedavi etmektir. Unutmayalım ki ergenlik döneminde yaşanan akne problemi kişinin sosyal ve psikolojik sorunları beraberinde getirmektedir.

Skar Tedavi Planında
-Aktif akne lezyonlarının varlığına
-Kişinin fitzpatrick deri tipine
-Yaşına
-Cinsiyetine
-Skar şiddetine
-Skar tipine ve bulunduğu bölgeye göre planlama yapılmalıdır. Skar tedavilerinde kimi zaman birkaç yöntem bir arada kullanılarak kombine tedaviler önerilir.

Atrofik Akne Skarların Tedavisinde Kullanılan Yöntemler Nelerdir ?
-Kimyasal peeling
-Glikolik asit, salisilik asit, TCA, Jessner solüsyonu gibi ajanlar kullanılır.Bu yöntem daha çok yüzeysel skarlarda tercih edilir.
-Mikro iğneleme, Dermaroller, Dermapen
-PRP